השגריר לשעבר, איילון: "האמריקאים רוצים יציבות"

מהדורת הבוקר No Comments on השגריר לשעבר, איילון: "האמריקאים רוצים יציבות"

שגריר ישראל לשעבר, דני איילון ב'מהדורת הבוקר': "האמריקאים רוצים יציבות במזרחי התיכון, כדי לא להעלות את מחירי הנפט ולא לשלוח לפה חיילים והם אומרים ישראל כרגע נתפסת כיותר עסוקה בענייניה הפנימיים וזה יכול להזמין התקפות עליה מהחיזבאללה ואיראן. בינם לבינם, הם שואלים גם: "מה קפץ עליהם פתאום הסיפור הזה של הרפורמה שקורעת את העם?"

דני איילון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דני איילון, לשעבר סגן שר החוץ וכן שגריר ישראל בארה"ב בראיון ב'מהדורת הבוקר' עם דוד חכם: "מה שביידן רוצה זה לחזק את ישראל. זה אינטרס אמריקאי. הוא רואה ברפורמה דבר שמחליש את ישראל. הוא לא מתערב בעניינים הפנימיים אלא רק רוצה שיהיה קונצנזוס".

"יש לו פה שגרירות רחבה עם צוות אדיר שמבין ומנתח כל דבר שקורה. מעבר לנושאה ערכים המשותפים, יש פה אינטרס אסטרטגי. האמריקאים רוצים יציבות במזרחי התיכון, כדי לא להעלות את מחירי הנפט ולא לשלוח לפה חיילים והם אומרים ישראל כרגע נתפסת כיותר עסוקה בענייניה הפנימיים וזה יכול להזמין התקפות עליה מהחיזבאללה ואיראן". 

"בינם לבינם, הם שואלים גם: "מה קפץ עליהם פתאום הסיפור הזה של הרפורמה שקורעת את העם. גם בראייה אמריקאית יש משהו בדברים. הדבר הכי חשוב לאמריקאים זה לשדר ישראל חזקה. יתכן שטראמפ היה אומר אותו דבר, אולי רק בחדרים סגורים". 

עוד הוסיף: "ישראל צריכה לעשות מה שטוב לה. ההתבטאויות של השרים בוודאי מזיקות. צריך לדבר פחות ולעשות יותר. הם לא רואים טוב את הביקור בסין. אין לנו מה לעשות בסין היום, זה רק להתגרות באמריקאים". 

האזינו



0 תגובות